Förnyelseprocess för en student?

Jag håller på att städa och plocka lite här hemma, eftersom jag ev. ska utöka menageriet med ännu ett fjäderfä ganska så snart. Då krävs lite mer utrymme än jag har nu, pga en massa skräp och jox som behöver slängas.

Givetvis prioriterade jag saker och ting på mitt eget sätt.  Först och främst meckade jag lite cykel. Fick nämligen en reservdel som tar tänkt som reserv/backup just in case. Men som matchade ramen färgmässigt, så då bytte jag ut den ordinarie grejen mot den nya. Jadajada. (För cykelnördar – Jag fick ett växelöra i samma färg som baksvingen, och färgmatching är ju viktigt på en cykel. Öh.)

Sedan utvecklade sig städningen till en slags förnyelseprocess. Datorn är relativt nyblåst, har slängt ut Vista och ersatt med gamla goda XP. En del saker rök, glömde att göra backup på en del mp3:or (som jag typ aldrig lyssnar på, därför glömde jag bort dem), och ett par divx-filmer försvann också. Men i övrigt behöll jag allt viktigt. Känns liksom renande, att sitta med en ny och fräsch installation och nästan tom hårddisk.

Sedan började jag rensa ut en massa saker som hör till mitt gamla liv. Nu är jag ju student igen, från att ha varit arbetssökande och ströjobbande IT-nisse. Och sedemera samlat på mig en massa skräp från AMS, facket och diverse kurser jag gått. Det lilla som är värt att behålla har jag i huvudet. Resten, dvs papper och grejer, slänger jag. Vissa saker är bra att behålla, som pärmar och mappar. Är ju student och kommer att ha behov av sådana grejer i några år framöver.

Så nu är ingenting heligt när jag städar. Anything goes, är det inte saker jag måste behålla så ryker de. Sedan ska jag fortsätta med lägenheten, som behöver lite nya möbler (bygga egna? Nja), och en platt-TV som ska upp på väggen.

Mitt nya jag. Eller nej, det var fel… Mitt gamla jag i sitt nya liv. Yes?

Kommentarer inaktiverade.