Ett stort lyft för N:a Bantorget

Jag tänkte vara riktigt duktig idag och åka in till studentpalatset för att där sätta mig och läsa lite i en kursbok som jag egentligen borde ha läst mer i. Körde den vanliga varianten, att åka buss istället för t-bana, och då kunna läsa under hela resan. (Det går sällan på tuben, eftersom det oftast är ståplats som gäller.)

Hur som helst, när jag väl var framme vid Odenplan ändrade jag mig, och bestämde mig för att köra en slags improviserad fotosafari med min gamla SE K700i som verktyg. Kort sagt, mer själ än kvalitet i bilderna. Styrde stegen mot min favoritbyggarbetsplats, närmare bestämt Sign Hotel nere vid Norra Bantorget. Tycker att det är så kul att det börjar bli ordning på det trista stället, samtidigt som man bygger igen blåshålet Torsgatan.

Ska inte skriva så mycket om bilderna i sig, utan låter dem tala för sig själva, de är klickbara. Och i total oordning, men jag började i alla fall vid Torsgatan och arbetade mig ner mot Centralen och gamla Klarabunkern. Klicka på bilderna för att läsa mer om dem:

Nya bostadshusen vid Sign Bygge på TorsgatanPutsad fasadTorsgatan utvecklasNygammal arkitekturRätt tänkt för nya bostäderByggkran vid SignStaden speglar sig i SignFasaden på Sign putsas inför invigningen.Kontorshuset vid KungsgatanGaveln på Sign HotelVy mot Sign Hotel, från ingången till Arlandapendelns perrongKlarabunkern ser ljusetOanvänd ytaStadshuset kikar fram bakom KlarabunkernKlarabunkern @ runda arkivetKlarabunkern rivs

Kommentarer inaktiverade.