Cykling i finvädret

Att skriva tenta är ju också ett jäkla sätt att tillbringa första lördagen efter ”lön” (läs: studiemedelsutbetalning), men det är vad jag gjorde idag. Skrev ute i Kista, och det var väl sådär. Hur gick tentan? Vete 17, kan ha gått hur som helst. Sov dåligt inatt, berodde dock inte på att jag var nervös. Utan på att jag dels kände av en del pollen (somna med kliande näsa är inte så lätt), och dels på att det var så förbannat varmt.

Men jag var i alla fall pigg nog att cykla ut till Kista och tillbaka. Tog runt en timme blankt i båda riktningarna, och i den tiden ingick 15-20 minuters häckande vid rödljus som aldrig ville slå om, trots att det var tomt på övrig trafik. Men i övrigt gick det fint, hade god fart åt båda hållen (det är 1,9 mil från Bolidenplan till IT-universitetet), cykeln höll ihop och inte tog jag ut mig så farligt mycket heller. På hemvägen kunde jag dessutom stå på lite mer, eftersom jag ju inte behövde tänka på att undvika att bli svettig. Så jag ångade på ganska friskt, och hade bra flyt.

Nu sitter jag här, och funderar på om jag ska ge mig ut på en liten tur i skogen också.  Eller om jag bara ska softa.

Insåg dessutom att det är jubileumsår i år. Jag har nämligen haft Pablo (min nymfparakit) i 20 år nu, vi fick honom 1988. Och han är trots sina 24 år ganska pigg och kry, även om han inte är så förtjust i att flyga längre.

Kommentarer inaktiverade.