Det blåser på toppen…

Det här är en sådan där dag då jag egentligen borde sitta framför datorn, och bara skriva, knacka kod, läsa och göra research. Så vad gör jag då? Jo, jag ger mig ut och cyklar, så klart. En kortis på en dryg timme, blev det, och jag hann knappt bli svettig. OK då, lite svettig hann jag väl bli, om sanningen ska fram.

Det blev i alla fall en halvteknisk och halvjobbig runda. Började på den lilla DH-trailen som går genom Årstaskogen, och rullade i hyfsat god fart ner till Årstaviken. Sedan blev det till att nöta asfalt bort till sjöstan och vidare till Hammarbybacken. Uppför första etappen av backen (till kolonilotterna, där klenisarna föredrar att starta när de ska ut på sina skogsturer) gick ganska bra. Sedan snurrade jag runt lite i skogspartiet mellan Sickla gård och Hammarbyhöjden, på diverse okända och omärkta stigar. Teknisk körning, eftersom jag hade ansiktet fullt av granruskor och annan stickig vegetation. Sedan tillbaka till kolonilotterna, där jag började leta mig uppför återstoden av Hammarbybacken, tills jag nådde toppen. Tog den vanliga grusvägen som går uppför baksidan av sophögen, men även den kändes ganska jobbig. Första riktiga klättringspasset för säsongen, i alla fall.

Sedan då? Tja, tog mig via olika svarttrails och okända stigar tillbaka till Årstaviken, och cyklade trailen tillbaka. Känns lite i benen (och resten av kroppen), men träningsvärk är ju bara trevligt.

Kommentarer inaktiverade.