Skandinaviens Dana International?

… Ja, det var ungefär det jag tänkte när jag såg Charlotte Perelli. Ursäkta om jag uttrycker mig lite plumpt och otaktiskt, men ikväll såg hon verkligen ut mer som en transvestit eller transsexuell, än den högst normala tvåbarnsmamma hon verkligen är.

Jo, egentligen handlar det ju om musiken, och inte om artisten, stilen eller framförandet. Men det är ju bara i teorin. I verkligheten är just framförandet (inkl. allt ytligt) allt, och musiken/sången underordnat. Huruvida det bidrog till den svenska knalltorsken ikväll vet jag inte. Men jag tyckte själv att Charlotte såg smått grotesk ut. Vilket är trist, eftersom jag ju vet att hon i normala fall ser riktigt bra ut. Men som den sönderbantade och söndersminkade shemalekopia hon var ikväll hade hon ingen chans att vinna tävlingen.

Ärligt talat, vad fick egentligen Charlotte Perelli att banta ner sig till någonting som såg ut att ha rymt från Bergen-Belsen, och sminka sig så hårt att damerna i ”Death becomes her” såg ut som rena under av naturlig kvinnlighet? Vem är det egentligen som får våra kvinnor att anamma dessa sjuka och onaturliga ideal?

Sverige på 18:e plats. Det förtjänade vi. Med det menar jag inte att Ryssland förtjänade att vinna, för det tycker jag verkligen inte. Men Sverige förtjänade verkligen att förlora, med den show som vi bjöd resten av Europa på ikväll.  Snälla Charlotte, byt stylist. Du skulle kunna se så bra ut om du bara anammade mer sunda ideal.

The good news – Norge hamnade högt. Det förtjänade de. Tjejen som sjöng var både duktig och snygg, IMHO. En betydligt bättre förebild för unga kvinnor än vår egen shemaleattrapp. Och sjunga kunde hon också, jag tänkte närmast på Leann Rimes när jag hörde henne. Trevligt att i alla fall ett nordiskt land gjorde bra ifrån sig ikväll. 🙂

Länkar: Svd

Kommentarer inaktiverade.