Prylbögeri och ömma fötter

Vilken dag det har varit. Egentligen hade jag bara planerat att trampa ner till Mynttorget och demonstrera lite mot FRA-lagen, och lyssna på talarna som hade samlats. Trogen den planen klev jag ur sängen vid tio ungefär, och satte mig i vanlig ordning och svor över min gamla trotjänare till SE K700i. En bra telefon som fungerat i vått och torrt i flera år. Men som nu börjar fungera allt sämre (för att inte nämna att den börjat falla isär, många delar har hunnit lossna) och t o m har problem med laddaren.

Satt framför datorn och småsoftade lite, när ett reklamblad för mobiltelefoner damp ner genom brevinkastet. Av en slump började jag bläddra i reklambladet, och fastnade för en liten lullullpryl med 3 megapixels kamera, 2 gig minneskort och inbyggd gps. Till ett ganska vettigt pris. Efter en liten stunds övervägande beslutade jag mig för att det är dags för mig att byta upp mig, så jag satte mig på jonnen och trampade iväg till gallerian i Skrapan inne på Söder. Efter ett par ögonblicks kamp mellan prylbögeri och sunt förnuft (där det förstnämnda vann en promenadseger) tecknade jag mig för nytt abonnemang, och köpte på så vis en ny telefon.

Så nu sitter jag här med mitt nyförvärv, och tankar över grejer som kan vara bra att alltid ha med sig. Musik, studiematieral, osv. Och jag har hunnit testa GPSen (som inte helt oväntat visade att jag befinner mig hemma), men jag väntar med lovorden tills imorgon. Då ska jag nämligen ge mig ut i skogen och testa på riktigt. Det är ju en telefon för den med en aktiv livsstil, och således hyfsat stryktålig. Det bådar gott, med tanke på hur mycket min gamla nalle tagit utan att paja, trots att den inte är tänkt att vara särskilt tålig.

Jo just det ja, jag var inne och demonstrerade mot FRA på Mynttorget, det var jättetrevligt och det var bra talare. Osv, osv, har annat att göra nu.