God jul alla bloggvänner dito -antagonister

Ja, nu sitter jag här, i en snötäckt stuga i djupaste hälsingeskogarna utan vare sig telefon eller andra kommunikationer. Jo, och ändå lyckas jag på något vänster blogga, hur gick det till? Mobilt Internet, baby. Av någon obegriplig anledning har jag nästan full täckning med mitt 3-abb här uppe. Och det är tur, eftersom den fasta telefonledningen har blåst ner. Igen.

Precis som förra julen.

Och precis som förra julen kommer det enligt lurbolaget att beräknas vara åtgärdat efter nyår. Så är det. Jag är avklippt men inte isolerad. Men lika glad för det är jag.

Det är några minuter kvar tills Kalle ali-bale-bappar sig in i rutan, för ca 32:a gången i mitt liv. Jag har missat det två gånger hittills, tror jag.

Hur som helst, jag skulle önska en god jul, så nu gör jag det: God jul. Nyårshälsningen väntar jag med tills det är dags.

Och för er som sitter nere i södra delen av landet och längtar efter snö och julstämning har jag tagit några vintriga bilder av omgivningarna. -8 grader var det när jag var ute och plåtade.

Kommentarer inaktiverade.