Sommar, sommar, sommar…

Det här kan bli en ganska lång dag. Av någon anledning sov jag dåligt inatt. Kanske för att min bärbara dator, som brukar stå en bit från sängen, har en tendens att vakna av sig själv fast jag satt den i sovläge. Ingenting jag själv vaknar ordentligt av, men sömnen blir verkligen störd. Nåja, man lär sig av sina misstag.

Nu sitter jag på Prego ute i Frescati. Har just registrerat mig på den andra sommarkursen. Hoppas jag. LADOK strular nämligen. Jaja, det löser sig väl tills jag kan lämna studieförsäkran. Och sedan njuta av sommaren. Idag är det ju typiskt svenskt sommarväder. Dvs det regnar.

En välbehövlig mugg kaffe intill mig. Ska snart bege mig till Centralen och sedan vidare mot Uppsala för att att ordna med kårmedlemsskap så jag kan börja läsa sommarens tredje kurs. Hoppas komma undan billigt. Är man redan medlem i ett annat lärosätes studentkår kan man få reducerad avgift. Och jag är redan medlem i två andra, THS och DISK. Tre kårer på en och samma gång. Ibland undrar jag själv om jag är riktigt normalt navlad eller ej.

Nåja, dags att röra på sig. Bloggberoendet stillat för denna gång. Har inte sjunkit så lågt att jag börjat twittra ännu. Alltid nåt.

Kommentarer inaktiverade.