Singulariteter i gummerat nylon

Det känns som om jag har hunnit med en hel del idag. Trampade iväg till gymmet i Hornstull för att pumpa lite muskler för några timmar sedan, och tog sedan en omväg hem. Den gick via Sickla köpkvarter, och innebar en fin (men blåsig och lite kylig) cykeltur längs med Söder mälarstrand och Stadsgården.

Visst egentligen inte vad jag skulle handla när jag väl kom fram till Willys. Men som den törstige snåljåp jag är nappade jag direkt på ett specialerbjudande, nämligen ett flak blandad dricka till bra pris. 18 burkar. Tar rätt mycket plats. Och väger en del. Och jag skulle ju handla en hel del annat också. Men det visade sig att min trotjänare till budväska var anpassad just för att med lätthet rymma ett flak dricka. Sedan var det bara att stapla allt annat ovanpå drickan (ett par skor, vattenflaska + diverse matvaror) och baxa upp härket på ryggen.

Att gå med den fullpackade väskan hängandes över axeln visade sig vara lite svårare. Inte att gå i sig, men att gå i precis den riktning som jag ville. Pga rörelseenergin och lagen om alltings tröghet ville väskan fortsätta rakt fram, så jag fick kränga och luta med kroppen för att komma rätt. Luta lite framåt för att gå framåt. Luta lite bakåt för att bromsa upp rörelsen, osv.

Däremot gick det finfint att cykla. Konstigt nog.

Kommentarer inaktiverade.